سـیــاوش کامکــار ؛ نسخه‌ی دوم اردوان کامکار!
موج سپید
وبلاگ سنتوری های ایران

کنسرت گروه موسیقی چکاوک ( Chakavak ) _ تصویری _ قسمت دوم کنسرت گروه موسیقی چکاوک ( Chakavak ) _ تصویری _ قسمت اول شب وصل _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ ماهور رسوای دل _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ سه‌گاه پیوند مهر _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ فرهنگ شریف عشق داند _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ محمد رضا لطفی تمنا و اله ی ناز کنسرت گروه عارف _ پاریس _ محمد رضا شجریان _ پرویز مشکاتیان رنگ شهر آشوب _ آلبوم موسیقی _ فرامرز پایور پنجاه سال سنتور _ سی دی دو _ فرامرز پایور پنجاه سال سنتور _ سی دی یک _ فرامرز پایور بر تارک سپیده _ اردوان، اردشیر، هوشنگ و ارسلان کامکار صد سال سنتور _ آلبوم موسیقی سنتی بیست سال با آثار پرویز مشکاتیان _ آلبوم موسیقی سنتی دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت دوازدهم _ شور : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت یازدهم _ سه گاه : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت دهم _ راست پنج گاه : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت نهم _ نوا :


سـیــاوش کامکــار ؛ نسخه‌ی دوم اردوان کامکار!

 

زندگی سیاوش کامکار...
سیاوش کامکار متولد آبان ۱۳۶۸ در تهران، فرزند دو هنرمند نامی، پشنگ کامکار و سودابه سالم است. او فراگیری موسیقی را در سال ۱۳۷۵ نزد عموی خود، ارژنگ کامکار با ساز تمبک آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ تا کنون مشغول فراگیری ساز سنتور زیر نظر پدر و عمویش، پشنگ کامکار و اردوان کامکار می‌باشد. همچنین سیاوش کامکار از سال ۱۳۸۴ یادگیری مقدمات و اصول آهنگسازی را نزد هوشنگ کامکار و نوازندگی ویلن را نزد ارسلان کامکار آغاز کرده است.
از جمله فعالیت‌های هنری این جوان بااستعداد عرصه‌ی موسیقی می‌توان به ضبط و انتشار آلبوم تکنوازی سنتور با عنوان «بارانی بر دریا» در سال ۱۳۸۳، همکاری در خلق آلبوم «ا مشو» کار گروهی کامکارها به خوانندگی عدنان کریم در سال ۱۳۸۴، ساخت و ضبط قطعاتی برای سنتور و ارکستر سمفونیک در سال ۱۳۸۵ و تلاش‌هایی در زمینه‌ی موسیقی تلفیقی به‌همراهی نیریز، صبا و هانا کامکار اشاره کرد. وی سال گذشته در کنسرت آثار سمفونیک گروه کامکارها به رهبری ارسلان کامکار به نوازندگی سنتور پراخت.

سیاوش کامکار در سال ۸۵ به‌همراه پدرش، پشنگ کامکار در سومین برنامه‌ی «تکنوازان» به هنرنمایی پرداخت. این برنامه‌ها در سرسرای كاخ ‏نياوران و به‌همت انجمن موسيقی‌دانان نياوران، ماهنامه‌ی «فرهنگ‌وآهنگ» و به مديريت هنری «مجيد ‏درخشانی» برگزار می‌شد. اين پروژه كه هر برنامه‌ی آن شامل دو بخش پيشكسوتان و جوانان بود، متأسفانه دیگر ادامه نیافت و حتی خبری از سی‌دی صوتی اجراها هم نشد!
بدیهی است که زیستن در خانواده‌ای سرشار از موسیقی موجب علاقه و رشد استعداد موسیقی می‌شود. اما پشتکار و جدیت و مهم‌تر از همه استعداد خلاقیت، شرط لازم برای شکوفایی در هنر است.
از زبان سیاوش کامکار...
سال ۱۳۷۵ دوم دبستان بودم که آموزش تمبک را نزد عمویم، استاد ارژنگ کامکار شروع کردم. دو سال به نواختن تمبک و ریتم‌های موسیقی سنتی مشغول بودم. در تابستان ۱۳۷۷ گروه کامکارها برای اجرای کنسرت به‌مدت چهار ماه عازم سفر شدند و من هم بعد از مدتی دلتنگی برای پدر و عموهایم تصمیم گرفتم برای به‌یاد آوردن پدر در آن مدت و همین‌طور غافلگیر کردن او پس از بازگشت از سفر، فراگیری ساز سنتور را شروع کنم. اولین کسی که مضراب‌ها را به دستم داد و نواختن اولین مضراب‌ها را به من آموخت ماردم (سودابه سالم) بود. بعد از بازگشت پدر، نزد او کتاب‌هایی را که نوازندگان و استادان مختلف نوشته بودند، فرا گرفتم.
در ابتدا ارتباط با سنتور برایم مشکل بود. زمان‌هایی بدون هیچ قاعده‌ای با مضراب بر روی ساز می‌زدم، کاملاً بی‌معنی. بعد پدرم گفت که تو می‌توانی خودت چهارمضراب بسازی و به من یاد داد که چگونه آن قطعه‌ی بی‌معنی را معنی‌دار و با ریتم و منظم بنوازم. کم‌کم تمریناتم از روزی نیم‌ساعت به‌مدت ۷ ساعت رسید. در خود پیشرفتی را احساس کردم و حالا با ساز ارتباط برقرار می‌کنم.
در تمرین‌های پدر با گروهشان همیشه حاضر بودم و خوب گوش می‌دادم و در منزل به ساز پدر و در تمرین‌ها به دست‌های عمویم [اردوان کامکار] که واقعاً حیرت‌انگیزند، نگاه می‌کردم. او که علاقه‌ی مرا می‌دید، نکته‌هایی را به من تذکر می‌داد که در واقع صعود به یک قله‌ی سخت را برایم آسان می‌کرد و من تمریناتم را ادامه دادم. اولین کارهایم را نزد عموی خود، اردوان کامکار ضبط کردم. او با این کار مرا تشویق کرد و تصمیم گرفتم کارم را جدی‌تر بگیرم. حدود یک سال و نیم فقط تمرین کردم و به ساز پدر و عمویم و نوارهایشان و تمریناتشان گوش می‌دادم. دوست داشتم این دو شیوه را در هم بیامیزم. کار سخت بود تا اینکه در پاییز ۸۳ شروع به ضبط کارهایم کردم. قطعات زیادی ساخته بودم و همه را اجرا کردم. این مجموعه، قسمتی از آنها است که فکر می‌کنم به من نزدیک‌تر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: سیاوش کامکار, البوم بارانی بر دریا, دانلود اهنگ سنتور, فروشگاه اینترنتی, خرید پستی, انواع محصولات, نرم افزار های اموزشی, کتاب, بازی, مذهبی, سرگرمی, لذت خرید مجازی, فروش اینترنتی فیلم, سریال, کارتون, بازی های کامپیوتری, زیور آلات, لوازم آرایشی, خرید اینترنتی هزاران كالا و ارسال به سراسر ایران, خرید فیلم و سریال جدید‎, مجموعه ای متنوع از اجناس خارجی‎ خرید اینترنتی و تحویل سریع و آسان, فروشگاه اینترنتی,

نویسنده : یاسر چهری تاریخ : دو شنبه 1 فروردين 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به موج سپید مي باشد.