دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت سوم _ بیات ترک :
موج سپید
وبلاگ سنتوری های ایران

کنسرت گروه موسیقی چکاوک ( Chakavak ) _ تصویری _ قسمت دوم کنسرت گروه موسیقی چکاوک ( Chakavak ) _ تصویری _ قسمت اول شب وصل _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ ماهور رسوای دل _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ سه‌گاه پیوند مهر _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ فرهنگ شریف عشق داند _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ محمد رضا لطفی تمنا و اله ی ناز کنسرت گروه عارف _ پاریس _ محمد رضا شجریان _ پرویز مشکاتیان رنگ شهر آشوب _ آلبوم موسیقی _ فرامرز پایور پنجاه سال سنتور _ سی دی دو _ فرامرز پایور پنجاه سال سنتور _ سی دی یک _ فرامرز پایور بر تارک سپیده _ اردوان، اردشیر، هوشنگ و ارسلان کامکار صد سال سنتور _ آلبوم موسیقی سنتی بیست سال با آثار پرویز مشکاتیان _ آلبوم موسیقی سنتی دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت دوازدهم _ شور : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت یازدهم _ سه گاه : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت دهم _ راست پنج گاه : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت نهم _ نوا :


دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت سوم _ بیات ترک :

 

 

 

دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت سوم _ بیات ترک :

این قسمت مربوط می باشد به بیات ترک که بخشی از کتاب دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا است.

 

[   ] 1-Chaharmezrab va Avaz.mp3 1.7M
[   ] 2-Daramad va Chaharmezrab-e Dad.mp3 1.6M
[   ] 3-Jamedaran.mp3 668K
[   ] 4-Shekasteh.mp3 199K
[   ] 5-Chaharmezrab-e Shekasteh.mp3 1.2M
[   ] 6-Rooholarvah.mp3 414K
[   ] 7-Dogah.mp3 561K
[   ] 8-Shahabi.mp3 1.3M
[   ] 9-Ghatar.mp3 1.6M
[   ] 10-Masnavi.mp3 1.2M

آواز بیات زند که از دوره قاجار به بعد بیات ترک نیز نامیده می شود. از آوازهای چهارگانه دستگاه شور است که از لحاظ رابطهٔ فواصل با درآمد، قدری یکنواخت به گوش می‌رسد. نُت شاهد آن، درجهٔ سوم گام شور، و نت ایست آن، درجهٔ هفتم آن است.

هم رود زنان به زخمه راندن         هم فاختگان به زَند خواندن

بیات ترک به دلیل نزدیکی به ماهور، قابلیت اجرایی بسیاری از گوشه‌های ماهور را دارد. بیات ترک تنوعی در تغییر بنیهٔ شور است که در انتها نیز به شور ختم می‌شود؛ زیرا اختلافی در فواصل شور و ترک (با علامت تغییر دهنده) وجود ندارد.

فواصل بیات ترک را دوم و سوم بزرگ، چهارم و پنجم درست، ششم بزرگ، هفتم نیم بزرگ و هنگام تشکیل می‌دهند که با رعایت تطابق فواصل با مقام ملایم دلگشا در موسیقی مقامی منطبق است.

گوشه‌ها :

آواز بیات ترک در ردیف میرزا عبدالله شامل گوشه‌های زیر است :

    درآمد اول
    دوگاه، فرود
    درآمد دوم
    درآمد سوم
    حاجی حسنی
    بسته‌نگار
    زنگوله
    خسروانی
    نغمه
    فِیلی
    مهربانی
    جامه‌دران
    مهدی ضرّابی
    روح‌الارواح
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی, خرید پستی, انواع محصولات, نرم افزار های اموزشی, کتاب, بازی, مذهبی, سرگرمی, لذت خرید مجازی, فروش اینترنتی, فیلم, سریال, کارتون, بازی های کامپیوتری, زیور آلات, لوازم آرایشی, خرید اینترنتی, هزاران كالا , ارسال به سراسر ایران, خرید, فیلم, سریال, جدید‎, خرید اینترنتی, تحویل سریع, آسان, فروشگاه اینترنتی, سنتور نوازی نوین, سنتور, مشخصات سنتور, آشنایی با کوک سنتور, دانلود نرم افزار موسیقی, دانلود کتاب دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا, تکنوازی استاد ابوالحسن صبا, استاد صبا, آهنگ سنتور صبا, ostad saba, ahange santur, radif santur saba, download, ابو عطا, افشاری, بیات ترک, چهار گاه, دشتی, اصفهان, همایون, ماهور, نوا, راست پنج گاه, سه گاه, شور, آواز بیات زند,

نویسنده : یاسر چهری تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به موج سپید مي باشد.